از کم هزینه ترین روش های لوله بازکنی می توان به استفاده از محلول های خانگی، استفاده از تلمبه ی چاه بازکن، استفاده از فنر و… می باشد که در این مطلب طرز تهیه چند محلول لوله بازکن خانگی را توضیح داده ایم. بهتر است اگر قصد استفاده از محلول های آماده که در بازار موجود می باشد، را دارید، حتما از یک لوله بازکن حرفه ای و با تجربه مشورت بگیرید، چرا که استفاده از این محلول ها بسیار خطرناک می باشد و بهتر است که این کار را به دست افراد باتجربه و ماهر بسپارید. اگر در شهر کرج ساکن هستید، می توانید اطلاعات و مشخصات بهترین افراد فنی در زمینه لوله بازکنی کرج را در همین سایت مشاهده کنید.

آسان ترین و کم هزینه ترین روش های لوله بازکنی

از روش های بازکردن لوله هایی که گرفته شده اند و گرفتگی آنها شدید نمی باشد می توان به استفاده از فنر لوله بازکنی اشاره کرد که هم از لحاظ اقتصادی گران نیست و هم کار کردن با آن برای افرادی که مهارت کمی در امور فنی دارند، راحت می باشد و می توانند مشکل گرفتگی لوله منزل خود را شخصا حل کنند. استفاده از فنر لوله بازکنی از رایج ترین و کم هزینه ترین روش های لوله بازکنی می باشد.

البته بعضی از محلول های لوله بازکنی که با مواد ساده تهیه می شوند و اغلب این مواد در همه منازل موجود می باشد، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می شود. اما اگر قصد داشتید که برای رفع گرفتگی لوله یا چاه از یک لوله بازکن حرفه ای کمک بگیرید، و ساکن شهر مشهد هستید می توانید اطلاعات افراد متخصص در زمینه لوله بازکنی مشهد را در همین سایت مشاهده کنید.

رفع گرفتگی لوله با فنر لوله بازکنی

فنر لوله بازکنی انواع مختلفی دارد که که بسته به توع گرفتگی لوله از آن استفاده می شود. درگرفتگی های سطحی از فنرهایی با سر ریز استفاده می شود.سر فنرها  دارای ابعاد مختلف است که هرکدام در خود استفاده می شود. همچنین خود فنر نیز دارای مدلهای نازک و ضخیم می باشد. که نسبت به گرفتگی لوله از انواع مختلف آن استفاده میشود.

 

این آویز را به شکل صاف درآورید و انتهای آن را به شکل قلاب درآورید، سپس با فرو کردن این شبه فنر به داخل چاه یا لوله می توانید شی مورد نظر را یا از لوله خارج کنید یا آن را از جای خود تکان دهید تا دفع شود و مسیر لوله باز شود. تا جاییکه امکان دارد سعی کنید جسم را خارج کنید.

انواع محلول لوله باز کن خانگی

استفاده از محلولهای لوله بازکن خانگی از کم هزینه ترین روش های لوله بازکنی می باشد که خیلی از افراد با آنها آشنایی ندارند، در صورتیکه درست کردن این محلول لوله بازکنی خیلی هم سخت نیست و می توان با مواد ساده ای که در منزل وجود دارد، آن را به راحتی تهیه و برای رفع گرفتگی های معمولی به کار برد. این محلول های لوله بازکنی خانگی با استفاده از نمک و سرکه،جوهر نمک، نمک و جوش شیرین، مواد شوینده ظروف، جوش شیرین و سرکه تهیه می شود.

انواع محلول لوله باز کن خانگی

محلول لوله بازکن با استفاده سرکه و نمک

این محلول را می توانید با یک سوم فنجان سرکه و یک سوم فنجان نمک تهیه کنید، گازی که از ترکیب کردن این دو ماده حاصل می شود برای تنفس مشکل ساز است پس مراقب باشید. باید دقت داشته باشید که بعد از ترکیب کردن نمک و سرکه بلافاصله و قبل از تمام شدن جوشش این دو ماده باهم، محلول را داخل لوله بریزید. ترکیب این دو تا ماده با هم و جوشیدن آنها باعث کنده شدن چربی و مو از دیواره های لوله شده و گرفتگی لوله را برطرف می کند.

اگر بعد از ریختن محلول به داخل لوله، مدتی صبر کنید، لوله تمیز تر خواهد شد و هرچه این مدت زمان بیشتر باشد، بهتر است. بعد از اتمام این مرحله می توانید به کمک آب گرم با فشار بالا، لوله را شستشو دهید. البته می توانید همان ابتدا و قبل از ترکیب کردن این دو ماده با هم مقداری نمک را داخل لوله بریزید و سپس سرکه را بعد از نمک و بدون درنگ وارد لوله کنید.

محلول لوله بازکن با استفاده از جوهر نمک

جوهر نمک محلولی خطرناک است، حتما در هنگام استفاده از محلول جوهر نمک از دستکش و عینک محافظ چشم استفاده کنید چرا که جوهر نمک باعث سوختگی های تند و نامطبوع می شود. جوهر نمک را می توانید از فرشگاه های ابزارآلات محل خود تهیه کنید، ولی در حمل و جابجایی آن بسیار محتاط باشید. برای لوله بازکنی با استفاده از جوهر نمک به مقدار 3/4 گالن آب سرد در داخل یک ظرف بریزید و 3 فنجان جوهر نمک داخل ظرف بریزید، برای بهتر ترکیب شدن این دو ماده با هم می توانید از یک قاشق چوبی استفاده کنید.

با ترکیب کردن این دو مایع با هم شاهد جوشش آنها خواهیم بود که گاز و گرما از خود تولید می کنند. محلول را داخل لوله فاضلاب بریزید و 20 الی 30 دقیقه صبر کنید و بعد از آن می توانید با آب داغ شستشو دهید و اگر باز هم لوله گرفته بود، همین مراحل را تکرار کنید.

محلول جوش شیرین و نمک را هم می توان به عنوان کم هزینه ترین روش های لوله بازکنی معرفی کرد، نحوه استفاده از این دو ماده به این صورت است که 1.2 فنجان نمک معمولی را با 1.2 فنجان جوش شیرین ترکیب کنید و سپس این محلول را در داخل لوله بریزید و 10 الی 20 دقیقه منتظر بمانید، سپس روی آن آب جوش بریزید. بهتر است بدانید که ترکیب کردن جوش شیرین و نمک و آب داغ باعث بوجود آمدن یک ترکیب شیمیایی می شود که حجم زیادی از چربی های داخل فاضلاب و جرم لوله ها را می زداید.

استفاده از مواد شوینده هم گاهی به باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب کمک خواهد کرد، برای باز کردن گرفتگی لوله با مواد شوینده ابتدا 1.4 فنجان از ماده شوینده را در ظرفی ریخته و آن را با مقداری آب بجوشانید. مواد شوینده بعنوان یک روان کننده عمل می کنند و جرم های داخل فاضلاب را تمیز می کند، می توانید بعد از این مرحله مقداری آب داغ درون لوله بریزید تا مسیر لوله باز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *